Glitter graphic.com

Monday 20 May 2013

Aku mencintaiMu kerana Agama Yang ada pada diriMu.

"Jangan cinta orang yang tidak cintakan Allah,
kerana jika mereka boleh tinggalkan Allah,
mereka jugaboleh tinggalkan kita" [ Imam Syafie]



RUGINYA seorang LELAKI ialah bila dia "melapaskan " Seorang wanita yang INDAH AKHLAKNYA,
demi mengejar wanita yang HANYA INDAH RUPANYA..

Tatkala kita BERSENDIRIAN, pasti kita akan MENGINGATI kenangan bersama "kawan" kita
usah bersedih wahai hatiku,
Anggaplah sahaja tiada JODOH.
jika ADA,PASTI akan BERSAMA JUA walau apa jua keadaannya.
Jodoh sudah ditetapkan di Luh Mahfuz.
PERCAYALAH kepada qada & Qadar.

Lelaki yang sentiasa ulang alik ke MASJID adalah yang menjadi idaman setiap wanita..

Destinasi Impian: Syurga Allah :)

Bila kita mengasihi seseorang kerana Allah,
kita hanya mampu bersedih apabila dia berlalu pergi,
walaupun kita sudah buat yang terbaik untuk dirinya.

Tariklah perhatian Allah,
bukan menarik perhatian Lelaki yang tidak halal bagi kamu.

Sunyi bertemankan sepi,
tanpa dirimu disisi, Tiada lagi penghibur hati.
namun kini, ku pasrah pada Tuhan Rabbul Izzati,  memgikat hati , menjadi hamba abadi hanya pada Ilahi. :")

lelaki yang hebat adalah lelaki yang sentiasa memastikan wanita yang disanyanginya menutup AURAT :)

Don't think of the things you didn't get after Praying.
Think of the countless blessing Allah gave you without asking.

Bukan semua muslimah yang bertudung labuh itu tinggi takwanya.
Tapi muslimah yang bertaqwa akan berusaha sebaik mungkin untuk melabukab tudung dan pakaiannya iaitu menutup aurat :D

Insyaallah Satu saat nanti kita pasti bertemu.
Awak jemput saya dengan  lafaz "AJAIB" awak .
Tiga lafaz yang dinantikan oleh setiap wanita.
Bukan  " I LOVO YOU" tapi "aku terima Nikahnya."

Memang benar aku tidak setegar khadijah,
selembut Aisyah dan setuguh Siti fatimah
kerana mereka adalah orang  terpilih oleh Allah & di janjikan syurga.
Namun aku ingin belajar & berusaha menjadi wanita solehah yang setegar khadijah, selembut Aisyah dan siti fatimah  dengar menjadikan  mereka sebagai tauladan . Amin ya Rabb :)

Ku ingin menjadi Wardah As Syauqah yang  sentiasa di taman Syurga. :)

Aku tiada minta rumah yang besar, aku tidak minta kereta yang gah, aku tidak minta rantai emas yang indah, dan  aku tiada dambakan  kehidupan yang serba mewah. Cukup lah dengan kesederhanaan , tetapi izinkan  aku  meminta sesuatu darimu, Bimbinglah aku  dalam mendapat syurgaNYA.

"Aku mencintaimu kerana Agama yang  ada padamu, jika kau hilang agama pada dirimu, maka hilanglah cintaku padamu" [ Imam Syafie]

Kita  cuma  perlukan SEMINIT untuk sukakan seseorang, SEJAM untuk menyanyangi seseorang & untuk MENCINTAI seseorang. Tapi SEUMUR HIDUP belum tentu cukup untuk melupakan seseorang. kuatkan hati ku Ya Rabb :'(

"Dunia ini perhiasan, dan  sebaik - baik perhiasan adalah  wanita solehah " [ Rasulallah swt]

Kalau kita mencari cinta pada manusia belum tentu kita menemui CINTA SEJATI. Tapi kalau kita cinta  pada Ilahi, pasti menerima cinta kita dan itulah CINTA HAKIKI. <3

A real mean protect women in this Dun ya and strives to be with her in the akhirah.

"Janganlah kalian menikahi wanita kecantikan semata, boleh jadi kecantikannya itu akan membawa kehancuran dan janganlah kalian menikahi kerana kekayaan semata. ia boleh jadi kekayaan itu akan memyebabkab kesombangan. Tetapi nikahilah wanita itu kerana agamanya. sesungguhnya wanita yang hitam lagi cacat , tetapi  taat beragama adalah lebih baik daripada wanita kaya dan cantik yang tidak beragama" [Rasulallah s.a.w]

lebih baik meninggalkan "sesuatu" demi Allah daripada meningalkan Allah demi "sesuatu".

Bila bercakap soal jodoh, ramai memilih untuk mencari walaupun sedar hakikatnya jodoh sudah tentukan. Tapi bila bercakap soal hidayah, ramai pula memilih untuk menunggu bairpun sedar hidayah itu perlu dicari, bukan jatuh ke riba.


"Biar kamu tidak cantik di mata penduduk bumi tetapi namamu menjadi perbualan penduduk langit"

"Aku MENCINTAI orang-orang Soleh, meskipun aku belum termasuk golongan mereka. Aku harap semoga aku mendapat syafaat dari mereka.
Aku MEMBENCI orang-orang derhaka, meskipun sebenarnya, mungkin, aku termasuk golongan mereka." [Imam Syafi'e]

"Apalah sangat PANDANGAN orang jika hendak dibandingkan dengan PANDANGAN ALLAH?"

Allah tahu tentang dirimu lebih daripada engkau sendiri. Maka Allah telah menetapkan untukmu LEBIH BAIK daripada apa yang engkau kehendaki.

Kadangkala kita tidak pandai MENGHARGAI kehadiran seseorang dalam hidup kita, kitam MENOLAKNYA & MENSIA-SIAKAN kehadirannya di sisi kita. dan apabila dia sudah kecewa dengan kita, pergi menjauh dari kehidupan kita & kita mula menginginkannya, barulah kita sedar & mula MENCARINYA semula. Namun saat itu sudah TIDAK BERMAKNA lagi kerana dia telah jauh membawa diri...

"Jauhilah dengki, kerana dengki memakan amal kebaikan sebagaimana api memakan kayu bakar"[Nabi Muhammad SAW]

Allah menguji kita dengan sesuatu yang sangat kita Sayang, kita diberik cubaan dgn kehilangan. Allah menguji kita dengan sebuah impian yg amat kita harapkan, kita tertunduk berlinang airmata saat impian kecundang. Saat ditariknya nikmat yang ada, Dia sedang mengaturkan untukmu sesuatu yang lebih berharga :)

Saat sedih & kesusahan, mencari Allah. Saat senang & gembira, melupakan Allah. Padahal, yang memberi kesenangan itu juga Allah!

Aku belajar melupakan seseorang yang melupakan aku. Aku belajar memaafkan semua yang menyakiti aku. Aku belajar untuk jadi yang terbaik untuk orang yg aku sayangi. Tapi sesuatu yg tak bisa aku pelajari. iaitu harus belajar tersenyum disaat org yg aku sayang menyayangi orang lain.

"Apabila anda kaya, fikirkanlah saat anda pernah miskin dahulu"

"Kita akan sentiasa ingat keburukan yang dibuat oleh seseorang tetapi lupa akan seribu kebaikan yang telah dibuat olehnya kerana manusia lebih suka memandang keburukan dari kebaikan."

Apabila salah satu pintu kebahagiaan ditutup, yang lain akan terbuka. Tapi lazimnya kita memandang pintu yang telah ditutup itu terlalu lama sehinggakan kita tidak nampak pintu yang telah pun dibukakan untuk kita.

Allah tidak pernah berjanji bahawa hidupmu iniakan dilalui dengan MUDAH tanpa ujian. namun Allah berjanji bahawa Dia akan bersamamu ketika kamu ditimpa kesusahan dan DI SEPANJANG JALAN KEHIDUPAN.

Seorang lelaki yang baik pasti akan membimbing perempuan yang disayangi agar menjadi lebih baik. Bukan menghanyutkan.

Islam itu indah, Islam itu kedamaian, Islam itu anugerah, Islam itu agamaku & aku bersyukur :')

"Boleh jadi kamu Membenci sesuatu sedangkan ia Baik untukmu & boleh jadi kamu Menyukai sesuatu sedangkan ia Buruk untukmu. Allah Maha Mengetahui sedangkan kamu tidak mengetahui" [2:216]

"Andaikan kekurangan ini dijadikan alasan bagi tidak berdakwah, nescaya tiadanya dakwah yang akan berjalan di muka bumi Allah ini " -[Iman Syafie]

"Sesungguhnya Allah SWT tidak memandang rupa paras dan harta benda kamu tetapi Allah hanya memandang kepada niat hati dan amalan-amalan kamu" [Riwayat Muslim]

"Doa itu adalah ibadah" [HR. Ibnu Majah]

"Seseorang dinilai siapakah rakannya , maka perhatikanlah dengan siapa engkau bersahabat" [HR Tarmuzi. Iman Ahmad, Abu Daud]

"Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya" [Ar-Ra'd :15)1315

"Real Love means helping each other to attain "Jannah", Not HOLDING each other HAND walking towards THE HELLFIRE (Neraka Jahanam)"

"Sesungguhnya ketika seorang mukmin bertemu dengan muslim yg lain, maka berilah salam dan jabatlah tangannya, kerana pada waktu itu berguguranlah dosa keduanya, sebagaimana guguran daun kering" [H.R Tabrani]

Jodoh itu rahsia Allah. Selama mana kita setia, sehebat mana kita merancang, sekuat mana kita bersabar, sejujur mana kita menerima kekasih kita, jika Allah tidak menulis jodoh kita bersama kekasih kita, kita tetap tidak akan bersama dengannya

"Sesungguhnya Allah menghulurkan tanganNya pada waktu malam, agar bertaubat orang yang berbuat kejahatan di siang hari, dan membentangkan tanganNya di siang hari, agar bertaubat orang yang berbuat kejahatan di malam hari, hingga matahari terbit dari barat" [HR. Muslim]




No comments:

Post a Comment